Mide Küçültme Ameliyatını Devlet (SSK, SGK) Karşılıyor mu?

Mide küçültme ameliyatları Devlet (SSK, SGK) tarafından belirli şartları taşımadığınız sürece karşılanmamaktadır. 2018 yılı Şubat ayının 5’inde yayımlanan resmi gazete duyurusuna göre mide küçültme ameliyatlarının devlet tarafından karşılanabilmesi için belirli şartlar vardır. O şartlara göre devlet tarafından ödenecek mide küçültme ameliyatları sadece vücut kitle indeksi 40 ve üzeri olan obezite hastaları içindir. VKİ değeri 40’ın altında olan obez hastalara uygulanacak mide küçültme ameliyatlarının ödenmesi mümkün değildir. Bununla birlikte VKİ değeriniz 40’dan az ancak 35’den düşük değil ise ve obeziteden kaynaklanan; tansiyon, şeker, kalp hastalıklarından en az biri var ise mide küçültme ameliyatınızın masrafsal değerinin büyük çoğunluğunu devlet tarafından karşılanmaktadır. Lakin devlet tarafından karşılanabilmesi için devlet hastanelerinde yapılan ameliyatlar geçerlidir.

Bu şartlar özel hastaneler için geçerli değildir. Ancak son yıllarda artan özel sigorta firmaları ve bazı sağlık paketlerinde mide küçültme ameliyatlarının bir kısmı da olsa karşılanabilmektedir. Özel sigortanızın bu ameliyatı kapsayıp kapsamadığını sigorta acentanızdan kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Ancak biz sigorta destekli ameliyatlar yapmıyoruz. Devlet tarafından mide küçültme ameliyatları sadece kamu hastanelerinde geçerlidir. Her ne kadar üniversite araştırma hastaneleri de kamu hastanesi olarak değerlendirilse de üniversitelere ait araştırma hastanelerinin tüzükleri ayrıdır. Bu nedenle üniversite hastanelerinde yapılan mide küçültme ameliyatlarının SGK tarafından karşılanıp karşılanmadığı, ne kadarının karşılandığı bilgisini sadece o hastaneden öğrenebilirsiniz.

VKİ Değeri 35 – 40 Arasında Olan Hastalar Belirli Şartları Taşırsa Karşılanır

Eğer vücut kitle indeksiniz 40 ve üstü ise mide küçültme ameliyatınız devlet tarafından karşılanmaktadır. Lakin 40’ın altında ise ve devlet tarafından ön görülen kriterleri barındırıyorsanız da mide küçültme ameliyatınız SGK tarafından karşılanmaktadır. O şartlar şunlardır;

• VKİ en az 35 olmalı
  • Obezite hastalığından kaynaklanan; tansiyon yüksekliği, kalp – damar hastalığı, şeker hastalığından en az birinin olması

Yukarıda anılan şartları taşıdığınız takdirde mide küçültme ameliyatınızın büyük kısmı devlet tarafından ödeme kapsamı altındadır. Yine hatırlatmakta fayda var; bu şartları taşısanız bile sadece kamu hastanelerinde ameliyat olmanız durumunda ödeme yapılabilmektedir. Özel hastaneler için geçerli değildir.

Özel Durumlara Göre Mide Küçültme Ameliyatının Devlet Tarafından Karşılanması

• Kaza – travma gibi durumlarda mide küçültme ameliyatları devlet tarafından karşılanabilmektedir. Bunun için belirli şartlar vardır.
  • Eşlik eden (obezite kaynaklı) hastalıkların olması durumunda ve ek şartlar altında VKİ değeri 32’ye kadar olan hastaların da mide küçültme ameliyatı devlet tarafından karşılanabilmektedir.

Mide Küçültme Ameliyatı Özel Hastanelerde Yapılırsa Devlet Karşılaması

• Özel hastaneler kapsam altında değildir.

Mide Küçültme Ameliyatı ve Özel Sigortalar Çerçevesinde Devlet Karşılaması

• Dr. Hasan Erdem sigorta destekli ameliyatlar yapmamaktadır.