Dr Hasan Erdem

Mide Fıtığı Ameliyatı Fiyatı

Mide fıtığı ameliyatı fiyatı 2024, Laparoskopik mide fıtığı ameliyatı fiyatı, mide fıtığı ameliyat fiyatları, mide fıtığı ameliyatı fiyatı ne kadar? Mide fıtığı her yaş grubundan insanın karşılaşabileceği hastalıklar arasında yer almaktadır. Ancak bunun yanı sıra 45 yaş ve üzerindeki insanlarda çok daha yaygın olduğu yapılan araştırmalar neticesinde görülmektedir.

Mide fıtığı özelinde uygulanan tedaviler çoğunlukla başarılı sonuçların alınmasını sağlamaktadır. Mide fıtığının tekrarlanmaması ve kalıcı olarak ortadan kaldırılabilmesi için bazı önlemleri almak gerekecektir. Bu önlemler dengeli ve düzenli beslenme, sigarayı bırakma ve obeziteden kaçınma olarak sınıflandırılabilmektedir.

Mide fıtığı ameliyatları hakkında pek çok hastanın fiyat bilgisi merak ettiği bilinmektedir. Mide fıtığı ameliyatı fiyatları genellikle net bir ücretle ifade edilemez. Bunun sebebi herkesin farklı komplikasyonlara sahip olmasından kaynaklanır. Mide fıtığı, kişinin genel sağlık durumuna ve yaşına bağlı olarak pek çok faktörün birleşmesiyle fiyatlanmaktadır. Bu sebeple genel sağlık durumu, yaş, fıtığın seviyesi ve türü de oldukça önemlidir.

Tüm bu etkenlerin bir araya gelmesiyle birlikte mide fıtığı ameliyatının net fiyatı belirlenebilmektedir. Mide fıtığı ameliyatının fiyat faktörüne doğrudan etki eden bir durum da hastanenin kapasitesidir. Büyük ölçekli hastanelerde mide fıtığı ameliyatı her zaman daha yüksek fiyatlarla yapılmaktadır.

Mide Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Mide fıtığı ameliyatı, midenin karın boşluğundan göğüs boşluğuna doğru kayması sonucu oluşan bir hastalığın tedavisinde kullanılan cerrahi bir yöntemdir. Fıtığın büyüklüğüne, konumuna ve reflü şiddetine bağlı olarak farklı tekniklerle gerçekleştirilebilir. Ameliyatın temel hedefleri arasında, midenin normal konumuna geri getirilmesi, zayıflayan diyafram kısmının onarılması ve yemek borusunun alt ucunda bir kapak oluşturularak mide asidinin yemek borusuna kaçmasının önlenmesi bulunmaktadır. Mide fıtığı ameliyatı, genel veya lokal anestezi altında gerçekleştirilebilir ve açık ameliyat ile laparoskopik ameliyat olmak üzere iki temel yöntem içerir.

Açık ameliyat, kasık bölgesinde 5-10 cm uzunluğunda bir kesi yapılmasıyla başlar, ardından fıtık kesesi açılarak içeriği karın boşluğuna yerleştirilir ve zayıf nokta dikiş veya sentetik yama ile onarılır. Bu yöntem basit ve güvenli olmasına rağmen, iyileşme süreci uzun olabilir ve enfeksiyon, kanama, yara yeri ağrısı gibi komplikasyonlara neden olabilir.

Laparoskopik ameliyat, karın duvarına küçük delikler açılarak özel aletler ve bir kamera yardımıyla gerçekleştirilir. Daha az invaziv olması nedeniyle laparoskopik ameliyat, daha kısa iyileşme süresi, az ağrı ve daha küçük yara izi gibi avantajlar sunar. Ancak teknik olarak daha zor ve maliyetlidir, ayrıca anestezi komplikasyonları, iç organlara zarar verme riski, yama enfeksiyonu gibi risklere de sahiptir.

Mide fıtığı ameliyatı, her hasta için uygun olmayabilir. Ameliyat öncesi ve sonrasında bazı önlemlerin alınması gereken durumlar vardır. Örneğin, sigara içen, kan sulandırıcı ilaç kullanan, diyabet veya kalp hastalığı olan bireyler doktorlarına danışmalıdırlar. Hamilelik, mide ülseri, gastrit gibi mide hastalıkları olanlar veya kronik alkol veya ilaç bağımlılığı olan hastalar, mide fıtığı ameliyatı için uygun olmayabilirler. Mide fıtığı ameliyatı fiyatı konusunda kliniğimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Laparoskopik Mide Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Laparoskopik mide fıtığı ameliyatı, mide organının karın boşluğundan göğüs boşluğuna kayması sonucu oluşan bir hastalığın cerrahi tedavisinde kullanılan minimal invaziv bir yöntemdir. Bu prosedürde, karın duvarına küçük delikler açılarak özel cerrahi aletler ve bir kamera kullanılarak fıtığın onarılması gerçekleştirilir. Laparoskopik mide fıtığı ameliyatı, minimal invaziv olması nedeniyle ameliyat sonrası ağrının azalması, hızlı iyileşme süreci ve daha az belirgin yara izi gibi avantajlara sahiptir. Ayrıca, enfeksiyon, kanama, yama enfeksiyonu gibi komplikasyon riskleri de diğer yöntemlere göre daha düşüktür. Laparoskopik mide fıtığı ameliyatı fiyatı hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilirsiniz.

Mide Fıtığı Ameliyatı Ortalama Fiyatlara Ne Etki Eder?

Fıtık ameliyatları genellikle yüzde 95’in üzerinde bir başarı oranına sahiptir. Böylelikle pek çok kişi içi rahat bir şekilde ameliyat olabilmektedir. Yemek borusu ile mide arasında bulunan kasların erimesi sonucunda oluşan fıtık, profesyonel bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Bu ameliyatın ortalama fiyatları yukarıda da belirtildiği üzere ne yazık ki söylenememektedir.

Kişiye göre değişen durumlar ve komplikasyonlar sebebiyle fiyatlar da genellikle kişiye göre değişebilmektedir. Mide fıtığının pek çok belirtisi vardır ve bu belirtiler aracılığıyla hangi tür fıtığa sahip olunduğunu anlamak da kolaylaşmaktadır.

Mide fıtığının en sık rastlanan belirtileri genellikle rastgele bir anda midede ekşime yaşanmasıdır. Bu belirti fıtık olan hastaların yüzde 80’inde görülmesiyle bilinir. Bunun yanı sıra midede dayanılmaz bir ağrının yaşanması ve bu ağrının şiddetini arttırarak ilerlemesi de bilinen belirtilerden biridir. Her yemekten sonra ne kadar yenildiği fark etmeksizin şişkinlik yaşanması, boğazın altında acı bir tat oluşması da bilinen belirtilerdendir.

Reflü ile oldukça ortak noktaya sahip olan mide fıtığı genellikle karıştırılmaktadır. Reflüyle en bariz farklarından biri de yemek yerken yutkunma zorluğunun yaşanmasıdır. Teşhise kadar reflü sanılan mide fıtığı geciktirilmeden uzman hekim tarafından muayene edilmelidir. Aksi halde reflüyle olan farkları meydana çıkacak ve bu son derece acılı olacaktır.

Mide Fıtığı Ameliyatı Ücreti Kredi Kartı ile Ödenebilir mi?

Her ameliyatta olduğu gibi mide fıtığı ameliyatında da pek çok ödeme seçeneği vardır. Bu seçenekler arasından tercih yapmak ve rahatlıkla ameliyat olmak mümkündür. Özel hastanelerde genellikle en yaygın şekilde kullanılan ödeme yöntemi kredi kartıdır. Pek çok özel hastane hastalara rahatlık sunulabilmesi adına taksit imkânı da sunmaktadır. Bunun için belirli bir miktarın peşin ödenerek kalan kısmının taksit yapılması çok daha yaygındır.

Böylece hastalar da hiçbir problem yaşamadan kredi kartıyla çekebilir ve ameliyat sonrasında kart borcunu kapatabilir. Ya da belirlenen vadede ve taksit sayısında borcunu ödeyebilir. Mide fıtığı ameliyatı ücretinin kredi kartıyla ödenebiliyor olması pek çok kişi tarafından beğeniyle karşılandı.

Mide fıtığıyla ilgili belirtiler genellikle fıtığın ilerleyen seviyelerinde görülür. Bunun yanı sıra mide fıtığına sahip olan kişilerde kabızlık, şiddetli ağrı, yoğun mide bulantısı gibi şikayetler varsa en kısa sürede uzman hekime görünmek gerekmektedir.

Özel Hastanelerde Mide Fıtığı Ameliyatını Sigorta Karşılıyor mu?

Yukarıda yer alan belirtilerin tamamı oldukça ileri seviyede mide fıtığının olduğunu ve tedavinin çok daha komplike olacağını belirtmektedir. Mide fıtığının çok ilerlediğini gösteren bu belirtilere rağmen tedavi edilmemesi durumunda belirtiler artacaktır.

Bir noktadan sonra yaşam standartlarını da düşürecek olan bu belirtiler en nihayetinde ölümcül derecede artabilmektedir. Bu noktada hastaların hiçbir şekilde zaman kaybetmeden en kısa sürede uzman hekimle görüşmesi gerekecektir. Böylece her ne kadar geç de kalınmış olsa teşhis koyulabilecek ve tedavi başlayabilecektir.

Mide fıtığı ameliyatı tamamen SGK kapsamında yürütülen bir ameliyattır. Devlet hastanelerinde mide fıtığı ameliyatı için ekstra olarak istenen hiçbir ücret bulunmamaktadır. Bunun yanı sıra özel hastanelerde mide fıtığı için bazı ücretlerin olduğu bilinmektedir.

Ameliyatı özel hastanede gerçekleştirmek isteyen hastaların birtakım ücretler ödeyerek ameliyat olması mümkündür. Pek çok hasta bu sebeple devlet hastanelerini tercih etme eğilimindedir. Mide fıtığı ameliyatının sigorta kapsamında yapılabilmesi devlet hastanelerinin tercih edilmesindeki ilk etkendir. Devlet hastanelerinin son dönemde sunduğu hizmet ve ekipman kalitesi de hastaların seçim yapmasına yardımcı olmaktadır.

Özel Hastanelerde Mide Fıtığı Ameliyatı Ne Kadar?

Özel hastaneler, mide fıtığı ameliyatı için pek çok açıdan oldukça büyük avantajlar içerebilmektedir. Bu sebeple özel hastanelerde mide fıtığı ameliyatı olan hastalar genellikle çok daha profesyonel bir hizmet aldıklarını belirtiyor.

Mide fıtığı ameliyatı fiyatı ne kadar? Özel hastanelerde uygulanan mide fıtığı ameliyatı net bir fiyat bilgisine sahip değildir. Mide fıtığı; kişinin genel sağlık durumuna, fıtığın ilerleyişine ve hangi aşamada olduğuna, kişinin yaşına ve diğer pek çok özelliğine göre değişmektedir. Birden fazla faktörün fiyata etki ettiği bu ameliyatta kontrol öncesinde bir tutar belirtmek imkânsızdır.

Mide fıtığı tanısı konulmadan ameliyata geçilmesi mümkün değildir. Yukarıda da yer aldığı üzere genellikle ekşime, göğüs ağrısı ve üst karın ağrısı gibi şikayetler oldukça yaygındır. Bu şikayetlerin yaşanması durumunda en kısa sürede bir uzman hekime başvurmak gerekebilir.

Uzman hekim, ilk olarak üst sindirim sisteminin röntgeninin çekilmesini isteyecektir. Bilindiği üzere görüntünün kolaylaşması için röntgen öncesinde bol sıvı tüketimi önemlidir. Sonrasında boğazdan ışık ve kameraya sahip ince bir tüp mideye gönderilir. Bu şekilde teşhis konularak tedavi sürecine geçilir.

Mide Fıtığı Ameliyatı Devlet Hastanesinde Yapılır mı?

Devlet hastaneleri oldukça profesyonel şekilde hizmet verebilmektedir. Mide fıtığı başta olmak üzere pek çok ameliyat devlet hastanelerinde yapılabilir. Bu sebeple son dönemlerde pek çok kişinin ilk tercihlerinden biri de devlet hastaneleri olmuştur.

SGK kapsamında değerlendirilen mide fıtığı için hiçbir ücret ödemeden ameliyat olmak mümkündür. Bu sebeple hastaların büyük çoğunluğu da devlet hastanelerini tercih etmeye başlamıştır. Özel hastaneler de mide fıtığı ameliyatında oldukça ileri seviyede hizmet vermektedir ancak birtakım ücretlerin ödenmesi sonucunda ameliyat mümkündür.

SGK kapsamında olan bu ameliyata hiçbir ücret ödemeden devlet hastanelerinin kaynaklarıyla erişebilmek hastaların genellikle ilk tercihleri arasında yer almaktadır. Mide fıtığı ameliyatından sonra bu durumun bir daha meydana gelmemesi için bazı önlemlerin alınması gerekmektedir. Bu önlemlerden ilki düzenli beslenme alışkanlığına sahip olmaktır.

Sağlıklı beslenmeyi bir yaşam tarzı haline getirmek oldukça önemlidir. Aksi durumda belirli bir süreden sonra mide fıtığının yeniden meydana gelmesi olasıdır. Alkol, çay, kahve gibi içecekler oldukça büyük riskler içermektedir. Bu tür içecekler mide fıtığının tekrar etmesine büyük olanak sunmaktadır. Bunun yanı sıra aşırı yağlı, aşırı soğuk ya da aşırı sıcak yiyecek ve içecekler de mide fıtığı için oldukça risklidir.