Şeker Hastalığı Ameliyatını SSK Karşılıyor mu?

Şeker hastalığı ameliyatı SSK – SGK, Devlet tarafından karşılanmayan cerrahi girişimlerden biridir. Bir diğer adı Metabolik Cerrahi olan şeker hastalığı ameliyatı özel ya da kamu hastanelerinde yapılabilmektedir. Lakin Devlet tarafından ödenmemektedir. Buna karşın hem obezite hastası hem de şeker hastasıysanız ve vücut kitle indeksi değeriniz en az 35 ve üstü ise şeker ameliyatının belirli bir kısmı SSK güvencesi altındadır. Yani ameliyat bedelinizin bir kısmı Devlet tarafından karşılanmaktadır. Elbette sadece kamu hastanelerinde gerçekleştirilen müdahaleler için geçerlidir ve belirli alt kriterleri taşıyor olmanız gerekmektedir. Üniversitelerin araştırma hastaneleri bu kapsam altında değildir. Bilindiği üzere Üniversitelerin hastaneleri her ne kadar kamu hastanesi olarak kabul edilse de yönetim tüzükleri farklıdır. Bu hastanelerin ameliyat ücretleri farklı olabilir. Ameliyat bedelinin bir kısmını ya da büyük çoğunluğunu SSK ödeyebilir. Bu bilgiyi sadece üniversite hastanelerinden edinebilirsiniz.

VKİ 35+ ve Obez İseniz SSK Tarafından Karşılanır

Kilo hesaplaması olan vücut kitle indeksi ya da beden kitle indeksi değeriniz yapıldıktan sonra en düşük 35 çıkan hastaların şeker ameliyatları SSK tarafından karşılanabilmektedir. Ancak karşılama şartları vardır. İlk şart ise şeker hastalığına ek olarak obez hastası olmanızdır. Bu kriterleri taşıdığınız takdirde şeker hastalığı ameliyat bedelinin büyük kısmı SSK tarafından ödeme kapsamı altında değerlendirilmektedir.

Tek Başına Şeker Hastalığı Ameliyatı SSK Tarafından Karşılanmaz

Eğer sadece şeker hastalığınız varsa, şeker hastalığı ameliyatı Devlet tarafından ödenmemektedir. Devlet ödemesi için obezite ve şeker hastalığının bir arada olması ve vücut kitle indeksi sayısının en az 35 olması gerekmektedir. Sadece kamu hastanelerinde yapılan ameliyatlar yukarıda anılan şartları taşımanız durumunda karşılanmaktadır. Özel hastaneler bu çerçevede değerlendirilmez.

Şeker Hastalığı + Obezite Varsa Karşılanır

Hem şeker hastalığınız hem de aşırı kilonuz yani obezite hastalığınız varsa şeker hastalığı ameliyatlarının bedellerinin bir kısmı Devlet tarafından karşılanır. Ancak obezite ölçüm hesaplamanızda çıkan VKİ değeriniz baz alınır. VKİ sonucunuzun en az 35 ve yukarısında çıkması gerekmektedir.

Şeker Hastalığı Ameliyatının SSK Tarafından Karşılanması için Şartlar Nelerdir?

• Şeker hastalığının yanında obezite olmanız gerekmektedir.
  • Vücut kitle indeksiniz en az 35 ve üzeri olmalıdır.
  • Psikoloji, Endokrinoloji, Anestezi bölümlerinde yer alan uzman hekimlere de muayene olmanız, gerekli tetkikleri yaptırmanız gerekmektedir.
  • Kamu hastaneleri baz alınmalıdır.
  • Yukarıda anılan bölümler onay vererek rapor hazırlaması gerekmektedir.

Bu kriterleri taşıyan hastaların şeker hastalığı ameliyatlarına yönelik masraflarının büyük kısmı, devlet hastanelerinde yapılan cerrahi operasyonlar olduğu takdirde SSK tarafından karşılanacaktır.