Tüp Mide Ameliyatında Mideyi Kapatmak İçin Ne Kullanılır?

Tüp mide ameliyatında hastanın midesine ağızdan yerleştirilen bir kalibrasyon tüpü kullanıyoruz.  Bu kalibrasyon tüpü ölçü alarak, mideye yaklaşık %80’lik kısmını çıkarıyoruz. Mideyi baştan aşağı kesmek için özel zımbalar vardır, midenin hasta tarafında kalan veya çıkan dokuda kalan sağında veya solunda üç sıra zımba atan özel aletler vardır. Bu aletler hem mideyi zımbalar hem de orta kısmındaki bıçakla kesme işlemi yapılır. Bu sayede  tüp mide ameliyatı adım adım, aşama aşama küçültülmüş olur. Bundan sonra midenin diğer kısmında kalan kısım çıkarılmış olur.  Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Mide Ne Zaman İyileşir? Hasta için tüp mide ameliyatı yapıldığında, ameliyat süresi hastanın solunumu düzelene kadar devam eder. Hastanın solunumu düzeldiğinde ise gerekli adımlar takip edilerek hasta gözetim altına alınır. Ameliyattan bir süre sonra, hastada mide bulantısı ve mide ağrıları görülebilir. Bu durum çok kısa sürer.  Ayrıca tüp mide ameliyatı sonrasında hastanın psikolojik durumu, ameliyata girdiği andaki gibi olur. Yani hasta moral olarak durumu iyi ise ameliyattan sonra da iyi olur.  Ameliyattan sonra görülen mide ağrıları ve mide bulantıları için gerekli tedavi hastanede uygulanır. Burada hastaya ağrı kesici ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Eğer doktor farklı bir tedavi uygulamak isterse, hastanın durumuna göre farklı tedaviler de uygulanabilir. Ama bu ameliyat sonrasında hastalarda genel olarak, ciddi bir rahatsızlık görülmez. Tüp mide ameliyatından sonra hastaların normal bir şekilde beslenmesi bir süreliğine yasaklanır. Hastalar bu 6 saatlik süre boyunca ağzı yolu ile ne katı gıdaları alabilir ne de sıvı gıdaları alabilir. Tüm operasyon sorunsuz bir şekilde ilerlediği takdirde artık hastalara bir beslenme takvimi uygulanır. Tüp mide ameliyatı sonunda iyileşme süreci genelde 4 gün içinde yalanır ve hastalar ameliyattan 4 gün sonra taburcu edilebilir. Elbette bu süreç herkes için aynı değildir. Bunun kararını doktor, hastaları takip ederek kendisi verir. Tüp Mide Ameliyatında Kaçak Riski Ne Zaman Biter? Tüp mide ameliyatı sonrasında en çok üzerinde durulan konulardan biri de kaçak riskledir. Tüp mide ameliyatı sonrasında kaçak riski ilk 48 saat içinde ortaya çıkan bir durumdur. Bu oran ise her zaman herkes için aynı değildir. Yani her zaman midede kaçak riski olacak diye bir kural yoktur. Ama bizler midede kaçak  olursa bunun önüne daha erken geçebilmek adına hastalarımızı 4 gün boyunca yakından takip etmekteyiz. Bazı durumlarda midede yaşanan kaçak problemleri hasta tarafından anlaşılabilir ama bu durum çoğunlukla hastalar tarafından anlaşılmaz. Bunun için ise özel olarak kullanmakta olduğumuz bazı yöntemler de mevcuttur.  Tüp mide ameliyatında kaçak riskini anlamak için hasta sıvı gıda tüketimine başlamadan önce bir takım testler uygulanmaktadır.  Bu test için hastalara sulandırılmış metilen mavisi içirilmektedir. Akabinde drenden gelip gelmediği gözetilir. Bu sayede tüp mide ameliyatında kaçak olup olmadığı anlaşılmaya çalışılır. Bu sonucu daha net  bir şekilde gözlemlemek adına denilen röntgen cihazı ile kontrol edilmektedir. Tüp mide ameliyatında mide kaçağı sorunları olup, olmadığı çoğu kez anında anlaşılmayabilir. Çünkü bazı kişilerde yaşanan kaçaklar daha fazla olabiliyorken bazı kişilerde ise kaçak sorunları çok az olabiliyor. Bu nedenle hastaların çok yakından takip edilmesi ve bir süre hastanede tutulması gerekmektedir. Tüp mide ameliyatında kaçak riski ne zaman biter? Sorusunun yanıtı ise sadece hastanın hastanede kaldığı süre içinde bu sorunlar ortadan kalkmış olur.