Erkeklerde Şeker Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Çağımızın en yaygın hale gelmiş hastalıklardan bir tanesi şeker hastalığı veya diğer adıyla diyabettir. Şeker hastalığı, hastalığın ne kadar erken veya geç tanı konulduğuna göre hem tedavi şekli değişir, hem de hastalığın tam anlamıyla düzelip düzelmeyeceği kesinleşir. Özellikle erkeklerde sadece şeker hastalığı değil, aynı zamanda gizli şeker olarak ta çok sık görülen bir hastalıktır. Erkelerde de kadınlarda olduğu gibi birçok benzer belirtiler görülebiliyor. Burada kısaca belirtilerden bahsedeceğiz ve eğer bu belirtiler sizde de varsa, belirtiler uzun zamandır devam ediyorsa, mutlaka doktorunuza danışıp muayene olmanızı tavsiye ederiz. Şeker hastalığı gerçekten ihmal edilmeye gelmeyen bir hastalıktır. Tedavi olmadığınız takdirde farklı sıkıntılarında ortaya çıkabileceği bir hastalıktır.

Ağız ve Cilt Kuruluğu

Şeker hastalığının en yaygın belirtilerden bir tanesi ağız ve cilt kuruluğudur. Vücudunuzdaki hormonal denge bozulduğu için, ağzınızın ve cildinizin nem oranı gittikçe düşüyor ve sonuç itibariyle ağız ve ciltte sürekli olarak kuruluk olmaktadır. Ağzınızın veya cildinizin diyabet belirtisi olup olmadığını anlayabilmek için bir süre nemlendirici kremler ve merhemler kullandıktan sonra bile kuruluk geçmiyorsa, doktor muayenesinden geçmeniz şart olacaktır. Ağız ve cilt kuruluğu her zaman ciddi hastalıkları belirtmeyebilir, fakat devamlı ve geçmeyen kuruluk için ciddiye almaya başlamanızı gösterir. Ağız kuruluğu özellikle ağzınızda yavaş yavaş yaralar oluşmaya başlar. Bu sebeple kesinlikle tedavi görmeye başlamanız gerekmektedir.

Mide Bulantısı

Bazı hastalıklarda erkeklerin vücudu, kadın vücudundan çok daha zayıf düşebiliyor. Bu sebeple örneğin erkeklerde mide bulantısı gibi belirtiler söz konusu olurken, kadınlarda bu çok görünen belirti değildir. Mide bulantısı vücudunuzun hormonal denge bozukluğunun gerçekleşmesinden dolayı ortaya çıkıyor ve diğer belirtilerde takip ediyor. Mide bulantısı birçok farklı şekillerde yaşanbiliyor. Yemek yedikten sonra mide bulantıları olabilir veya sabah kalktığında biranda mide bulantısı yaşanabilir. Şeker hastalığının belirtisi olan mide bulantısı sadece yemek yediğinde değil, mide boşken de bulantı yapabiliyor. Bu belirti bazen çok fazla yorgunluk ya da stres göstergesi de olabilir, fakat geçmediği takdirde diyabet için de tahliller yaptırabilirsiniz.

Karıncalanma ve Uyuşma Hissi

Cinsiyet ve yaş fark ettirmeden ortaya çıkan bir başka diyabet belirtisi ise ayaklarda çıkabilecek karıncalanma ve devamında uyuşma hissidir. Bu belirtiler gerçekten çok önemli olup belirtiler ortaya çıktığı an hastaneye gidip tedaviye başlamanız gerekir. Karıncalanma ve uyuşma hissi birçok farklı hastalıkların da belirtisi olabilir. Bu yüzden bu belirtileri hissettiğiniz an eğer çok kısa bir sürede yok olmadığı takdirde hastaneye gidip tahlilleri vererek tedavi altına alınmanız gerekmektedir. Özellikle uyuşma hissi çok tehlikelidir ve anında müdahale edilmesi gereken bir durumdur. Şeker hastalığı sadece diyabetin değil, farklı hastalıkların da başlangıcı olabilmektedir. Bu yüzden çok dikkat edilmesi gerekmektedir.

Karın Ağrısı Erkeklerde Yaygındır

Kadınlarda çok fazla hissedilmeyen, fakat erkeklerde yaygın olan bir belirti, karın ağrısıdır. Karın, mide ve bağırsaklar birbirine yakın olduğu için bazen karnınız ağrırken midenizin ağrıdığını düşünebilirsiniz veya bağırsaklarda bir sıkıntı varken sıkıntınızın midenizde olduğunu düşünebilirsiniz. Karın ağrısı ve benzeri ağrılar, böbrek ya da apandist gibi sorunların da belirtisi olabilmektedir. Karın ağrısı erkeklerin arasında en çok yaygın olan belirtilerden bir tanesidir. En başlıca olmasa bile, orta seviyede olan belirtilerden biridir. Diyabet hastalığı birçok farklı şekillerde kendisini gösterebilir. Bu yüzden her belirtide, eğer uzun süreli geçmiyorsa mutlaka doktorunuza görünmeniz gerekir. Aksi takdirde boş verirseniz daha kötü sonuçlarla da karşılaşabilirsiniz.

İdrara Sık Çıkma

Her iki cinsiyette ve özellikle erkeklerde daha zor olan diyabet hastalığı belirtilerinden bir tanesi idrara çok sık çıkma ihtiyacı duymadır. Kadınlar bu durumu daha kolay tolere edebilirken, maalesef erkekler için daha zor olabiliyor. İdrara sık çıkma ihtiyacı bir insan hayatı için çok zordur. Sonuçta her ne kadar sıvı tüketirseniz, o kadar çok idrara çıkma ihtiyacı duyarsınız. Şeker hastalığında ise maalesef sıvı tüketmeseniz bile hormon denge bozuluğu yüzünden, mesane keseniz çalışma fonksiyonunu kaybeder ve sık sık idrara çıkma ihtiyacı duyarsınız. Bunu yaşıyorsanız biran önce hastaneye gidip hem muayenenizi olun hem de tahlillerinizi yaptırın, çünkü idrara sık çıkma ve beraberinde gelecek olan şeker hastalığı, hayatınızı alt üst edebilir.

Çok Su İçme İhtiyacı

Sık tuvalete gitme ihtiyacı dedik ama bir diğer sorun ise diyabet hastalarında çok su içme ihtiyacı duyulmaktadır. Az önce bir bardak su içmiş olsanız bile, tekrar tekrar su içme ihtiyacı duyarsınız. Bütün bu sorunların ana noktası, tamamen vücudun hormon dengesinin bozulmuş olması ve dengenin bozulmasıyla beraber organların işlevlerini görememesinden kaynaklanmaktadır. Bu durum maalesef bazen genetik olabiliyor, bazen ise tamamen kendiliğinden gelen bir hastalık oluyor. Bu sebeple şeker hastalığı ve benzeri hastalıklarının araştırmasında, aynı zamanda hastanın ailesindeki sağlık geçmişine de bakmak gerekmektedir. Doktor kontrolüne gittiğinizde doktor size mutlaka ailenizdeki bireylerde olan sağlık sorunlarını da soracaktır.

Kilo Kaybı Erkeklerde Yaygındır

Şeker hastası olan erkeklerin arasında yaygın olan bir diğer belirti kilo kaybıdır. Erkeklerde bu belirti maalesef çok fazla görünüyor ve çoğu zaman ani kilo kaybından dolayı diyabet hastası olduğu anlaşılmaktadır. Ne kadar yerse yesin, yine de bir türlü kilo alamıyorsa ve aksine hızlı bir kilo kaybı geçiriyorsa, bunun en büyük sebeplerinden bir tanesi hiç kuşkusuz şeker hastalığı olabilmektedir. Bu kilo kaybını normal bir diyet veya diyet yapmaya çalışan birinin kaybettiği kontrolsüz kilo kaybı olarak düşünmeyin. Bu tamamen vücudun, beslenme, vitamin ve mineral anlamında dengesizleştiğinden dolayı ortaya çıkan bir kilo kaybıdır. Eğer bir erkek, anında anlamsız bir şekilde kilo kaybettiğini hissediyorsa, acil olarak hastaneye gitmesi gerekmektedir.

Halsizlik ve Yorgunluk

Yaygın olan bir diğer belirti, halsizlik ve yorgunluktur. Halsizlik ve yorgunluk genellikle mevsim değişikliklerinde veya stresten ya da yaptığınız herhangi bir iş sonucu yorulduğunuzda hissedebileceğiniz hislerdir. Diyabet hastalarında veya hastalığın başlangıcında, halsizlik ve yorgunluk belirtileri sık ta olmasa ortaya çıkmaktadır. Bunun sebebi de yine vitamin ve mineral dengesinin gerektiği gibi salgılanmaması ve aynı zamanda vücudun hormon dengesinin bozulmuş olmasından kaynaklanmaktadır. Halsizlik ve yorgunluk birçok farklı hastalıklar veya rahatsızlıkların da belirtisi olduğundan anında diyabet olduğunuzu anlamayabilirsiniz. Bu sebeple birkaç gün kendinizi sıkı takip etmeniz gerekmektedir.

Erkekler ve kadınlar arasında benzer ve farklı şeker hastalığı belirtileri görülmektedir. Bazı belirtiler her iki cinsiyette çıkarken, erkeklerin daha ağır geçirdiği ve kadınların ise daha rahat veya tolere edebildiği belirtiler bulunmaktadır. Diyabet hastalığı kolay bir hastalık değildir. İyileşmesi hem imkansız hem de imkansız olmayan bir hastalıktır. Ne zaman tanısı konulduğuna ve tedavinin ne kadar hızlı başlandığına göre şeker hastalığından ömür boyu kurtulup kurtulmayacağınız belli olmaktadır. Her belirti şeker hastalığını belirtmeyebilir, fakat bu belirtinin ne kadar uzun sürekli devam ettiğine göre değişkenlik göstermektedir. Bunun için sadece birkaç gün kendinizi sıkı bir şekilde takip etmek yeterli olacaktır. Diyabet erkeklerde, kadınlardan daha fazla görüldüğünden erkeklerin belirli bir yaştan sonra düzenli olarak kan şekerini ölçmesi gerekmektedir.

Kaynakça: