Şeker Hastalığı Ameliyatı Sonrası Cinsellik

Şeker hastalığına sahip hastaların ortak şikayetleri arasında cinsel problemler de vardır. Özellikle erkeklerde sertleşme problemlerinin yoğun seviyelere ulaşabildiği bir gerçektir. Aynı şekilde ister erkek olsun ister kadın her iki cinsiyeti de kapsayan şeker hastalarında cinsel isteksizliğin, iştahsızlığın ve hazzın hiç – yetersiz – az olduğu da aşikardır. Şeker hastalığı kalp, böbrek, göz ve damar sistemi başta olmak üzere vücudun tüm doku, organlarına zarar verebilen bir rahatsızlıktır. Dolayısıyla bu zararlarından etkilenmemek elde değildir. Cinsel hayat da şeker hastalığından nasibini almaktadır. Kan şekeri düzeylerindeki yoğun değişimler neticesinde cinsel problem baş gösterir ve şeker hastalığının devam ettiği yıllar boyunca artarak ilerler.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Cinselliği Olumsuz Etkiler mi?

Şeker hastalığı ameliyatı yüksek başarı oranına sahip bir operasyondur. Öyle ki erken dönem teşhisin ardından başarı oranı %95’dir. İnsülin iğnesi kullanan şeker hastalarından örnek sunacak olursak; ameliyat öncesi 120 IU insülin kullanan bir hasta şeker ameliyatı sonrası 12IU insülin kullanmaya geçebilir. Bu durumda 10 kat etki sağlanmış olur. Bu da şeker hastalığı ameliyatının gözler önüne serilmesinde yeterlidir. Özetle şeker hastalığı ameliyatı cinselliği olumsuz yönde etkilemez, tam tersine olumlu yönde bir cinsel yaşam imkanı sunabilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Cinselliği Güçlendirir mi?

Şeker ameliyatı neticesinde kan şeker seviyeleri mümkün mertebe normale döner, tansiyon problemlerinde büyük gelişme kat edilir. Elbette bunun dışında pek çok artısı da vardır. Kattığı artı değerler sayesinde şeker ameliyatı öncesinde yaşanan cinsel problemleri büyük ölçüde azalmış olur. Kısacası şeker hastalığı ameliyatından önce yaşanan şiddetli ve uzun süreli cinsel problemlerin büyük çoğunluğu dengeye oturmuş ve daha güçlü bir cinsel yaşam için uygun bir zemin hazırlanmış olur.

Şeker Hastalığı Ameliyat Cinsel Performansı Arttırır mı?

Şeker ameliyatından sonra inkretin hormonlarının aktive edilmesi sağlanır, kan dolaşımı daha sağlıklı olur, cinsel organa kan yüklenmesi daha aktif olur ve ereksiyon – sertleşme – iktidarsızlık sorunu tamamen ya da büyük ölçüde geçmiş olur. Bu da erkekte yaşanan şeker odaklı cinsel performans düşüklüğünü büyük ölçüde gidermiş olur. Kısacası şeker hastalığı ameliyatı sonrası cinsel performans, ameliyat öncesi değere göre çok daha iyi durumda olacaktır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Sonrası Cinsellik Yasağı

Şeker hastalığı ameliyatından 15 gün geçtikten sonra cinsel birleşim yaşayabilirsiniz. Lakin bu süreden önce cinsel aktivite yasaktır. Ne kadar hareketsiz kalınırsa kalınsın on beş gün geçmeden önce cinsel aktivitede de bulunmayınız. Bilindiği üzere cinsel birleşim esnasında çalışan tek kas grubu cinsel organ ve yakın çevresindeki kaslar değildir. Neredeyse vücudun tüm kas grupları bu aktivite esnasında kullanılır. Bilhassa orgazm esnasında pek çok kas bir arada kullanılır. Hatta bazı kas gruplarında kontrol elinizde değildir. Bu nedenle şeker hastalığı ameliyatı olduktan sonra cinsel birleşim için 15 gün beklemeniz önerilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Sonrası Cinsellik Konusu

Ameliyattan sonra ilk cinsel deneyim için 15 gün bekleyiniz. 15 günden 30 güne kadar aktif bir hareketlilik yaşamadan cinsel aktivitenize devam edebilirsiniz. Eskisi gibi – tam bir cinsel deneyim için ise 30 gün bekleyiniz.