Şeker Hastalığına Hangi Bölüm Bakar?

Diyabet hastalığının tanı, teşhis, tedavisi, hangi tip diyabet hastalığı olduğunun belirlenmesi ve ona göre yol haritasının saptanması için Dahiliye yani İç Hastalıkları bölümü vazifelidir. Ayrıntılı tetkiklerin ardından hasta Endokrinoloji servisine de yönlendirilebilmektedir. Lakin Endokrinoloji bölümünde yapılan tam tanılamanın ardından hasta yeniden Dahiliye bölümüne sevk edilmektedir. Şeker hastasının tam teşhis ve tanısından sonra da Dahiliye Uzmanınca gerekli ilaçlar reçete edilecek ve dozaj bilgileri, kullanım zamanlaması gibi detaylar hastaya iletilecektir. Eğer şeker hastalığından kaynaklanan ek rahatsızlıklar varsa Dahiliye uzmanı tarafından gerekli yönlendirmeler gerçekleştirilerek ayrı bölümlere de sevk mümkündür.

Şeker Hastalığının Çeşidini Belirlemeye Hangi Bölüm Bakar?

Diyabet hastalığının 4 ayrı türü vardır. En yaygın olan Tip II diyabet hastalığıdır. Diğer diyabet hastalığı çeşitleri ise; Tip 1 Diyabet, Tip 2 Diyabet, Gebelik Diyabeti ve Özel Diyabet’tir. Şeker hastalığının çeşidi de Dahiliye ve Endokrinoloji servislerinin ortak muayene ve tetkikleri sonucunda konmuş olur. Diyabet hastalığının çeşidine yönelik tam tanının belirlenebilmesi için Dahiliye bölümü tarafından Endokrinoloji bölümüne de sevk edilebilirsiniz. Endokrinoloji Uzmanı tarafından da ilgili tetkikler yapılır, kontrol edilir ve tam tanılama gerçekleşerek yeniden Dahiliye Bölümüne yönlendirilirsiniz. Diyabet türü de hem Dahiliye hem de Endokrinoloji tarafından saptandıktan sonra yeniden Endokrinoloji servisine sevk edilmezsiniz. Bu aşamadan sonra ek bir müdahale ya da tanılama gerekmedikçe muhatabınız sadece İç Hastalıkları bölümü yani Dahiliye servisidir.

Şeker Hastalığı Dahiliye Alanında Yer Alır

Tanı, teşhis hem dahiliye hem de Endokrinoloji ya da sadece Dahiliye tarafından gerçekleştirilebilir. Teşhis ve diyabet hastalığınızın seyri konusunda gerekli araştırmalar tamamlandıktan sonra da düzenli kontrolleriniz ve ilaçlarınız sadece Dahiliye Uzmanları tarafından yönlendirilir. Bilindiği üzere Şeker hastalığına sahip pek çok bireyde Şeker hastalığından kaynaklanan bir ya da birden fazla ek hastalık da mevcut olabilmektedir. Bu nedenle detaylı organ incelemeleri, kan tahlilleri, radyolojik tahliller vs gerekecektir. İlgili tüm tahliller için ayrı ayrı bölümlere yani uzmanlara yönlendirilebilirsiniz. Bu aşamada şeker hastalığına ek sorunlar irdelenir, tedavi süreçleri başlatılır.