Endoskopiden Sonra Boğaz Tahrişi

Kalp hastalıkları, eklem rahatsızlıkları, diyabet, felç ve kanser dahil olmak üzere altmıştan fazla kronik hastalığı tetikleyebilen obezite, mide küçültme ameliyatları ile kendi çabasıyla kilo veremeyen hastaların ikinci şansına dönüşüyor.

Vücut kitle indeksi değerleri ameliyat kriterlerini karşılayan, kilo vermek isteyen, kilo vermeyi denediği halde kendi çabaları ile hedefine ulaşamayan ve genel sağlığı operasyon için uygun olan hastalara gerçekleştirilen mide küçültme ameliyatı sonrası mide hacmi yaklaşık %80 oranında azaltılabiliyor.

Mide küçültme ameliyatları mide hacminin kısıtlanmasına, iştahın azalmasına ve az beslenildiğinde dahi hızlı bir şekilde doygunluk hissedilmesine yol açarak hastaların hızla kilo vermesini sağlıyor.

Gelişen tıbbi teknolojiler sayesinde kapalı teknikle gerçekleştirilebilen mide küçültme ameliyatları tüm cerrahi prosedürler gibi belirli ölçüde risk barındırdığı için mide küçültme ameliyatı öncesi süreçte hastaların sağlık kontrollerinin çok dikkatli yapılması gerekiyor.

Mide Küçültme Ameliyatları Öncesi Yapılan Tetkikler

Mide küçültme ameliyatı riskleri azaltılması ve ameliyat için hastanın sağlık durumunun uygunluğunun belirlenmesi adına operasyon öncesi süreçte birçok tetkik yapılır. Bu tetkikler arasında kan sayımı, böbrek ve karaciğer testleri, batın ultrasonu ve akciğer fonksiyon testleri dahil olmak üzere birçok test bulunur. Bu testlerin sonuçları operasyon kararı verilen hastaların değerlendirilmesi adına büyük önem taşır.

Tüp mide ameliyatı öncesi yapılması gereken sağlık kontrolleri arasında endoskopi de bulunur. Endoskopi işlemi sırasında yemek borusu ve mide dahil olmak üzere onikiparmak bağırsağı kapsamlı bir şekilde görüntülenebilir.

Mide küçültme ameliyatı öncesinde yapılan endoskopik inceleme sayesinde hastaların midelerinde herhangi bir lezyon, yara, polip veya farklı bir hastalık belirtisi olup olmadığı araştırılır. Mide sorunlarının net bir şekilde tespit edilmesini sağlayan endoskopi uygulaması oldukça güvenli olsa da hastalarda soru işaretlerine neden olabiliyor.

Endoskopiden Sonra Boğaz Tahrişi

Endoskopi herhangi bir kesi atılmadan ağızdan gerçekleştirilen bir işlemdir. Endoskopi sırasında yemek borusu, mide ve onikiparmak bağırsağı net bir şekilde izlenebilir. Hem tanı hem de tedavi amacıyla gerçekleştirilebilen endoskopi sonrası yan etki görülme olasılığı oldukça azdır.

Endoskopinin en sık görülen yan etkisi bir iki gün süren boğaz ağrısıdır. Her ne kadar işlem öncesinde hastaların rahatsız olmaması adına anestezikler kullanılsa da hastalar boğaz tahrişi sorunu ile karşılaşabilirler. Oldukça yaygın görülen endoskopi sonrası boğaz tahrişi şikayeti birkaç gün içerisinde kendiliğinden geçer. Dolayısıyla hastaların endişe etmesi gereken bir durum söz konusu değildir.

Endoskopi Güvenli Midir?

Deneyimli ellerde oldukça güvenli bir işlem olan endoskopi sayesinde yemek borusu, mide ve onikiparmak bağırsağı ile ilgili sorunların tespit edilmesi ve hatta tedavi edilmesi mümkündür. Günümüzde sıklıkla uygulanan endoskopi hastalarda tedirginlik yaratmaması gereken bir işlem olarak değerlendirilmelidir.

Neticede; obezite cerrahisi türleri arasında yer alan mide küçültme ameliyatı sırasında hastaların midesinin büyük bir kısmı çıkarılır. Cerrahi sonrası olası komplikasyonların azaltılması adına operasyon öncesinde sağlık kontrollerinin aksatılmaması gerekir. Bu kontroller arasında endoskopik incelemenin de yeri vardır ve hastanın sağlık durumu ile ilgili ayırt edici bilgiler endoskopi sayesinde edinilebilir. Endoskopinin güvenle gerçekleştirilebilmesi için deneyim önemlidir.

Kaynak: