Kadınlarda Şeker Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Şeker hastalığı veya diğer adıyla diyabet maalesef yaş veya cinsiyeti ayırt eden bir hastalık değildir. Kadın, erkek veya çocuk fark etmeksizin oluşabiliyor. Kadınlarda şeker hastalığı çok farklı şekillerde belirginleşebiliyor. Kadınların özellikle şeker hastalığına dikkat etmeleri gerekiyor, çünkü kadınlar sadece kendilerine değil, aynı zamanda doğurganlık görevini üstlenmeleri sebebiyle çocukları için de kendilerine dikkat etmeleri gerekiyor. Burada kısaca farklı belirtilerden bahsedeceğiz. İlk bahsedeceğimiz ve kadınlar için çok önemli olan konulardan bir tanesi, genital bölgede oluşabilecek enfeksiyonlardır. Bu hem kadının kendi sağlığı, hem cinsel, hem de doğurmamışsa, doğacak olan çocuğun sağlığı için çok önemli bir konudur.

Genital Bölgedeki Enfeksiyonlar

Kadınlardaki diyabet hastalığının belirtisinde olan genital bölgede oluşabilecek enfeksiyonlar, her kadında belirgin olarak görünebilen bir şey değil. Bazı kadınlarda hiç bu tür belirtiler çıkmayabilir, lakin eğer genital bölgede kaşınma, ağrı veya kızarıklık gibi durumlar söz konusuysa, mutlaka doktora görünmeniz gerekir. Enfeksiyon başlangıcı ve dolayısıyla şeker hastalığı başlangıcı da olabilir. Bu sebeple kadınların genital bölge temizliğine çok dikkat etmeleri gerekmektedir. Birçok farklı şekillerde genital bölge enfeksiyon kapabilir. Bu yüzden ne olursa olsun, banyodan çıkarken, lavabodan çıkarken veya giynirken bile kadının her zaman dikkat etmesi gerekmektedir. Ezcanelerde veya bazı büyük marketlerde bulunan genital bölge temizleme losyonu da alıp düzenli temizliğini yapabilir.

Sık İdrara Çıkma

Kadın, erkek veya çocuk fark etmeksizin, şeker hastalığı gerçekleştiğinde ortaya çıkan belirtilerden bir tanesi ise sık olarak idrara çıkmaktır. Bu belirti maalesef hayatınızı baştan aşağı değiştirebiliyor, çünkü maalesef sürekli olarak tuvalete gitme ihtiyacı duymaya başlıyorsunuz. İdrara sık çıkmak demek aynı zamanda sürekli olarak su içmek anlamına da geliyor, çünkü su kaybı da yaşıyorsunuz. Bu sebeple eğer diyabet hastalığınızın olmadığını düşünüyorsanız ama birden, çok fazla idrara çıkma ihtiyacı hissetmeye başladıysanız doktor kontrolünden geçmeniz gerekecektir. Erken ortaya çıkan belirtiler ve erken teşhis ve tedavi ile beraber şeker hastalığından kurtulabilme şansınız da olmaktadır.

Vajinal Kuruluk Kadınlarda Sık Görülebilir

Yukarıda genital bölgede çıkabilecek enfeksiyonlar demiştik. Kadınlar için bir başka ve önemli şeker hastalığı belirtisi, vajinal kuruluktur. Vücudumuzun birçok bölgenin sağlık açısından nemli veya ıslak kalması gerekiyor. Bu bölgelerden bir tanesi de genital bölgedir. Diyabet hastası olasılığı olan kadınlarda, vajinal kuruluk şeker hastalığının belirtisi olabilmektedir. Birçok farklı nedenlerden dolayı vajinal kuruluk gerçekleşebilir, fakat çoğu zaman kısa bir süre kuruluk geçirdikten sonra bölge nemlenir ve yüzey kendine bariyer oluşturarak kendisini koruma altına alır. Kuruluk durumu çok fazla uzun sürüyorsa, bir sıkıntının olduğunu düşünebilir ve doktorunuza muayene olup tedavi için bir adım atabilirsiniz. Kadınlar için genital bölge birçok anlamda çok önemlidir.

Cilt Kuruluğu ve Aşırı Kaşıntı

Malum biliyoruz ki kadınlar için ciltleri çok önemlidir, fakat şeker hastası olduğunuzda güzelliği artık çok fazla düşünecek hale gelmiyorsunuz. Diyabet hastalığının bir başka belirtisi, cilt kuruluğu ve aşırı kaşıntı kadın veya erkek ya da çocuğu ayırt etmeyen, bütün şeker hastalarında çıkabilecek belirtilerdir. Normal cilt kuruluklarında, krem veya herhangi bir cilt bakım merhemi kullandığınızda cildiniz bir süre sonra yine nemini alacak ve yumuşayacaktır. Bunun aksine eğer diyabet hastalığı başlangıcını yaşıyorsanız, cildinize ne yaparsanız yapın, kuruluğu geçmeyecektir. Bunun yanı sıra aşırı kaşıntı da şeker hastalarında geçmek bilmeyen belirtilerden bir tanesidir. Geçmeyen cilt kuruluğu ve kaşıntıların mutlaka üzerinde durmanız gerekir.

Cinsel İsteğin Azalması

Şeker hastalığı maalesef hayatınızın birçok alanında çok büyük değişiklikler yaratabiliyor. Şeker hastalığı sadece kilo kaybı veya çok sık idrara çıkma ihtiyacı duymak değil, aynı zamanda cinsel isteği de azaltıyor. Diyabet hastalığı bir nevi vücudunuzda olan hormondaki şeker seviyesinin bozulmasından dolayı ortaya çıkan bir hastalıktır. Bazen erken tanı konulduğu zaman kişi iyileşebiliyor, bazı durumlarda ise kişi ömür boyu o hastalıkla yaşaması ve birçok farklı türlerde ilaç kullanması gerekiyor. Diyabet hastalığı cinsel isteği azaltıyor ve haliyle aile arasında da sıkıntılar ortaya çıkabiliyor. Bu sebeple eğer bu tür durumlar söz konusu ise, hemen tedaviye başlamanız ve gerekiyorsa psikolojik destek almanız da önemli olacaktır.

Ani Kilo Artışı ve Kilo Kaybı

Buraya kadar birçok farklı şeker hastalığı belirtilerinden bahsettik. Hatta bazıları sırf kadınlara mahsus belirtiler, bazıları ise kadın veya erkek fark ettirmeyen, hatta çocuklarda bile olabilecek belirtilerdi. Ani kilo artışı veya kaybı da aynı şekilde cinsiyet veya yaş ayırt etmeyen bir belirtidir. Şeker hastalığı olan kişilerde çok fazla tat veya koku kaybı olmaz, hatta aksine aşırı derecede acıkma bile söz konusu olabilir. Buna rağmen ani ve hesapsız kilo artışı veya kilo kaybı, mutlaka doktor muayenesinden geçmenizi gerektiren bir durum olacaktır. Diyabet hastalığı her ne kadar birçok kişi için zor geçmiyor gibi görünse de, hayatınızda aniden veya adım adım ortaya çıkacak farklılıklar, hayatınızı çok fazla değiştirecektir.

Çok Fazla Su İhtiyacı Duyma

Başta bahsettiğimiz belirtilerden bir tanesi sık idrara çıkma ihtiyacı duymaktı. Bunun yanına çok fazla su içme ihtiyacı duymayı da ekleyebiliriz. Şeker hastalarında maalesef normal bir miktarda su içseniz bile, sürekli olarak su içme ihtiyacı duyarlar ve haliyle çok fazla idrara çıkma ihtiyacı hissedilir. Buradan anlayacağınız üzere, hayatınız tam anlamıyla 360 derece değişiyor. Ailenizin desteği çok büyük önem taşımaktadır. Bazen maalesef bu tür durumlarla karşılaşınca kaçanlar oluyor, fakat şunu asla unutmamamız gerekiyor ki hastalık hiçbir zaman geliyorum demez. Ailenin mutlaka her sonuca hazırlıklı olması gerekmektedir.

Ayaklarda Karıncalanma Hissi ve Uyuşma

Bir başka dikkat edilmesi gereken belirti, ayaklarda oluşabilecek karıncalanma hissi ve uyuşmadır. Bu belirti birçok farklı hastalıklarında belirtisi olmakla birlikte, diyabet hastalarının en önemli belirtilerinden bir tanesidir. Çocuklarda bu belirti çok fazla görünmez, fakat kadın ve erkek, dolayısıyla yetişkin hastalarda daha sık görülebilmektedir. Ayağın belirli bölgelerinde zaman zaman oluşabilecek karıncalanma veya uyuşma hissi, zamanla çoğalacaktır. Bu yüzden eğer şeker hastası olduğunuzu biliyorsanız ve bu belirtiler varsa ya da hasta olduğunuzu bilmiyorsanız ve belirtiler ortaya çıkmışsa, acil olarak hastaneye gitmeniz gerekecektir. Sağlık hiçbir zaman ihmal etmeye ya da ertelemeye gelmez.

Sağlık hiçbir zaman ihmal edilecek veya nasılsa geçer ya da boşver diyeceğimiz bir konu değildir. Bazı rahatsızlıklarımız kısa bir sürede geçebilecekken, bazı hastalıklar, tedavi görülmediği sürece kısa veya birkaç ay sonra daha kötü hale gelebilir. Bu sebeple kadınlar için özellikle genital bölgede hissedebilecekleri farklılıklarda ve kadın veya erkek fark etmeksizin, vücudunuzda veya yaşam tarzınızda gördüğünüz ve olmaması gereken farklılıklar varsa, hiç vakit kaybetmeden doktor muayenesinden geçmeniz şiddetle tavsiye edilir. Unutmayın ki bazı hastalıklar, şeker hastalığı dahil olmak üzere, erken teşhis ve doğru tedavi uygulandığı zaman, bazı kişilerde tamamen iyileşme görülebiliyor. Bundan dolayı hem bu şansınız varsa kaçırmayın. Diğer yandan hayatınızın çok fazla olumsuz yönde değişmesine izin vermeyin.